Interjú Magosi Zsomborral

Interjú Magosi Zsomborral

Magosi Zsombor személyi edző a testépítés előtt küzdősportokban tette próbára teljesítő képességét! Válogatott karatésként utazott Sydneybe a világkupára, ahol első helyezést ért el majd az Európa bajnoki címet is sikerület elhoznia! Testépítőként pedig a hazai díjak elnyerése után Madridban a sportág legrangosabb versenyén dobogós helyezést ért el. Zsomborral készítettünk most egy pár kérdéses interjút az edeményeiről, terveiről és tanácsairól.

Honnan jött az ötlet, hogy elindulj fitness versenyeken?
Előtte küzdősportban versenyeztem és megszoktam, hogy heti 12 edzésem volt válogatottságom alatt ( ahol kiegészítésként végig jelen voltak a súlyzós edzések ) de amikor visszavonultam az aktív versenyzéstől szükségem volt valamire ami kitölti ezt az űrt.

Milyen eredményeket értél el fitness versenyzőként?
– Többszörös beach body győztes
– Athletic fitness győztes
– Arnold classic bronzérmes

Vannak e további terveid versenyzéssel kapcsolatban?
Ma már a családra koncentrálok, tehát nem.

Melyik izomcsoportra szeretsz legjobban edzeni és miért?
Igazából mindent szeretem, de talán a melledzéseket élvezem leginkább, mert ez az erősségem.

Mivel foglalkozol mikor nem edzéseket tartasz?
Egy biztonsági cégnél vagyok kiképzésvezető ahol a fegyveres őrség képzéséért vagyok felelős. Szabaidőmben pedig minél több időt próbálok a kisfiammal tölteni.

Tapasztalataid alapján mik a legfontosabb dolgok, amikre feltétlen oda kell figyelni az edzések során?

  • Mire belépsz a terembe, már legyen a fejedben, hogy mit fogsz edzeni, hiszen a mentális ráhangolódás legalább olyan fontos mint a bemelegítés. Gondold végig h mit és miért fogsz csinálni!
  • Alaposan melegítsd be!
    Ez nem 10 karkörzést jelent, hanem legalább 10 perc keringésfokozás (pl: kardiogépen), majd minden izületre és izomcsoportra kiterjedő átmozgató gimnasztika.
  • Az egészséges rivalizálás belefér a teremben, de soha ne az edzőpartneredhez vagy másokhoz viszonyítsd a teljesítményed. Saját magadhoz képest próbálj napról napra jobb lenni.
  • Ne akar mindent azonnal! Reális célokat tűzz ki magad elé, és apró lépésekkel hidd el sokkal tovább érsz.
  • Havonta vagy kéthavonta változasd az edzéseid volumenét és intenzitását, hogy más impulzust adj az izmaidnak, hiszen ha mindig egy megszokott gyakorlatsort csinálsz ahhoz hamar alkalmazkodni fog a tested és nem lesz elegendő a fejlődéshez.
  • Ne félj a kardiótól! Még tömegelés alatt is nyugodtan csinálhatsz heti 2 x 30perc lassú intenzitasú aerob edzést. Észre fogod venni, hogy sokkal könnyebben fogsz regenerálodni a súlyzós edzés okozta mikrosérülésekből ( izomlázból ) Nem fogsz elfogyni, persze ehhez elengedhetetlen az elegendő fehérjebevitel.
  • Edzhetsz Te a legkeményebben a teremben, lehetsz Te a legerősebb, de jól kinézni csak akkor fogsz ha betartod a pontosan meghatározott étkezést. Kérd szakember segítségét.

további tartalomért iratkozz fel!